Start zomertraining en vrij spelen voor leden t/m 18 jaar

Na de verplichte Corona stop zijn we blij jullie te kunnen mededelen dat a.s. maandag 4 mei de zomertraining voor de leden t/m 18 jaar gaat starten. Op de site staat de indeling van de trainingsgroepen onder het kopje “Training”. De trainers hebben, samen met de Technische Commissie, een zo goed mogelijk schema in elkaar gezet. Kijk dit goed na en indien er vragen zijn, overleg dit zo snel mogelijk (telefonisch) met de trainers.

Na de eerste twee weken gaan we ervan uit dat de indeling klopt en dat iedereen het eens is met de indeling.

Wil je vrij tennissen, houd dan rekening met de volgende voorschriften:

Vrij tennissen is uitsluitend mogelijk voor leden t/m 18 jaar op weekdagen (maandag t/m vrijdag) van 14:30 – 20:00 uur. De reden hiervoor is dat vrij tennissen alleen is toegestaan als er een Corona-verantwoordelijke aanwezig is op het park. De Corona-verantwoordelijke kun je herkennen aan een opvallend hesje.

Wil je vrij tennissen dan moet je dat van te voren aanmelden via het elektronische afhangbord. Leden t/m 18 jaar kunnen via de website (na inloggen) of via de app een baan reserveren om vrij te spelen. Neem je eigen ballen mee en markeer deze. Maak geen gebruik van het scorebord.

Om te kunnen starten hebben we een Corona-protocol opgesteld dat inmiddels is goedgekeurd door de Gemeente Borne.  In dit Corona protocol staan een aantal regels waar we ons samen aan moeten houden.

Het tennispark is zolang alleen jeugd t/m 18 mag spelen ingedeeld in drie blokken. Blok 1-3 en blok 4-6 worden gebruikt voor de training. Blok 7-9 is een vrij spelen blok. Blok 4-6 mag thuis afgehangen worden voor vrij spelen als hier geen training gepland staat. Routing bij training: wachten max 10 min van tevoren op terras met 1,5m afstand. Volg vanaf daar de instructies op de borden.

Bij het betreden van het park en onder de overkapping hangen borden en posters. Volg de aanwijzingen.

Hieronder een opsomming van de punten uit het protocol voor de ouders en kinderen:

  • voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;
  • blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe Coronavirus (COVID-19). Omdat u tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);
  • hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • was voor je training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden. Was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie;
  • kom in sportkleding naar de sportlocatie. De kleedkamers zijn gesloten. Je kunt ook niet douchen, zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest;
  • vermijd het aanraken van je gezicht;
  • schud geen handen;
  • kom niet eerder dan 10 minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie en ga direct daarna naar huis;
  • kom alleen naar de sportlocatie wanneer er voor jou een sportactiviteit gepland staat;
  • reis alleen of kom met één persoon uit jouw huishouden;
  • kom zoveel mogelijk zelf en op eigen gelegenheid naar de sportlocatie;
  • als ouder/verzorger/begeleider heb je geen toegang tot de sportlocatie. Dit geldt zowel voor, tijdens als na de training van jouw kind(eren);

Volg altijd de instructies van de trainer/Corona-verantwoordelijke op. 

Groet en veel tennisplezier gewenst. 

Technische Commissie TV Smash

Nieuws overzicht